woensdag 6 augustus 2014

Blijven groeien

De laatste weken ben ik met een andere judoka technieken aan het oefenen die ik jááren niet meer heb gedaan, zoals de zeldzamere te-waza. Het is weer ontdekken van bewegingen en gevoel. Het gaat helemaal niet perfect. Verre van dat. Ik en mijn partner maken veel fouten. Bepaalde technieken zijn best bruut, en als je dan experimenteert en/of fouten maakt, is ook de ukemi die je neemt niet alleen 'leuk'. 

Maar hoe moet mijn judo blijven groeien als ik alleen maar de standaard-technieken doe die we in onze groep altijd doen? Helaas is de samenstelling van onze groep niet zo dat je alles kunt doen wat interessant is. Dan moet het maar zo. Niet perfect. Met fouten. Met vallen en opstaan. Maar ook met de lol van een groeiend gevoel. In judo en met deze medejudoka. Hajime!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten