maandag 11 februari 2013

Districten, uitslagen en de JBN

foto (C) Eric van den Brink
Het zal allemaal wel onbelangrijk zijn, maar bij het lezen van de uitslagen van het NK -21 dit weekend, viel me op dat de JBN het district Zuid-Holland heeft 'samengevoegd' met club Budokan Rotterdam. Alle uitslagen van Zuid-Holland staan namelijk als 'Budokan Rotterdam' in de PDF's. En dat is meer mensen opgevallen! Leuk voor de sensei die ik aan de kant zie staan en die volgens mij niet allemaal van Budokan zijn - of vergis ik me nou bij het kijken naar dit plaatje? Ik zou namelijk zweren dat dit Henk-Jan de Hek van Slingerland Judo uit Capelle is, met zijn pupil Jelle of Hidde Wolterbeek (sorry dat ik ze niet meteen uit elkaar houd!)

Terwijl verder op de scoreborden uiteraard nog gewoon ZH staat (Zuid Holland) en niet BR (Budokan Rotterdam). Althans, op onderstaande foto was dat zo.

foto (C) judogalery4all
Het kan overkomen als spijkers op laag water zoeken, maar de JBN zou hier zorgvuldiger mee moeten omgaan in officiële stukken. Vind ik. Dit wekt de indruk alsof de JBN niet onafhankelijk is van bepaalde clubs. Dat is dom, als ze moet knokken voor iedere millimeter draagvlak.  Al is het niet zo, wek ook niet die indruk. Je hebt de schijn zo echt tegen hoor!

Dit blog is wel vaker kritisch op de JBN, maar bij dit soort dingen kunnen ze dat niet vaak genoeg horen. Let op uw zaak, mensen! Je hebt mensen eerder van je verwijderd dan terug gewonnen!

2 opmerkingen:

  1. Wat gaat er fout?

    Zie dit berichtje van Mark van Ham (trainer Budokan) op Facebook:

    Natuurlijk ook trots op de behaalde resultaten op de NK -21. Max de Vreeze en Floortje Stoop wisten goud te winnen, Hidde Wolterbeek zilver en Joey de Goede, Remie Groeneveldt en Sjoerd van Mierlo winnen brons. Met Budokan Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat er fout gaat? Ook al trainen alle kandidaten van een district bij één JTC (naast dat bij hun eigen clubs blijven trainen), wil dat niet zeggen dat als alle judoka onder hun respectievelijke districten in de lijst staan, het district Zuid-Holland niet meer lijkt te bestaan in de sheets van de JBN. De kwalificaties in Zuid-Holland verlopen toch ook via de districten en niet via één club?
    Dit is zo onzuiver!

    BeantwoordenVerwijderen